Träning och annat

Idag har det blivit mycket häst för mig. Mitt på dagen kom hovslagaren till Tara. Det var lite spännande då hon av någon anledning har varit riktigt tjafsig senaste gångerna hon skulle skos. Senast skulle hon skos om när vi var i Grekland. Då var hon så pass bråkig att hovis fick lämna bakhovarna. Alltså var hon bara omskodd fram. Så vi tog helt enkelt kontakt med vår förre hovslagare.

Vi hade nu en sagolik tur eftersom han kunde komma redan idag (vilket är helt otroligt eftersom det råder stor brist på duktiga hovslagare här i trakterna). Nu visade det sig tack och lov att den lilla damen bestämde sig för att den här hovslagaren är trevlig! Det gick hur bra som helst! Hur tänker egentligen hästar? Båda hovslagarna är jätteduktiga, och det är då ingen som varit dum mot henne. Men det kanske helt enkelt är personkemin som ska stämma, vad vet jag... ;)

Sedan bar det av till ridhuset för lite markarbete med Avve. Han var lite stel och motvillig i början. Men efter en stund blev det mycket bättre, och i slutet var han hur lösgjord och fin som helst! Det såg ut som om Linnéa hade kunnat göra vad som helst med honom! Så roligt när det blir sån skillnad på ett ridpass! :)

Nu ikväll har vi tanter (alltså jag och Tara) fått busa av oss lite i skogen! :D Hon var så medgörlig och fin på bortvägen. Vi red förbi skjutbanan där dom träningssköt för fullt, men hon brydde sig inte alls om att det small. På hemvägen blir hon alltid supertaggad och så även idag. Hon fick galoppera av sig lite på en sandstig och sedan travade vi mycket och jobbade lite i låg form.

Vi var ganska svettiga båda två när vi kom hem så det fick bli en dusch. Först för Tara och sedan för mig! ;)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0