Tara-trimning

När jag var på väg hem från jobbet igår ringde mamman till en av Taras fodervärdar och frågade om vi kunde tänka oss att ta hand om Tara. Den ordinarie hästskötaren var nämligen sjuk. Jag visste att Linnéa hade planerat vilodag för Avve så att hon skulle ha lite mer tid att plugga. Men jag frågade henne om hon var sugen på att trimma lite dressyr med den lilla vita. Ett sånt erbjudande är ju alltid svårt att motstå, så vi gjorde så att jag fixade allt stalljobb medan Linnéa red Tara.

När jag var klar med mockning, foderfixning och allt sånt gick jag ner till "ridbanan" och tänkte kolla lite hur det gick för dom. Och det gick verkligen bra! :) Tara såg superfin ut! Gick i fin form, var lösgjord och lyhörd OCH KUNDE TILL OCH MED VILA PÅ STEGET!! Detta är något som Tara tycker är extremt svårt. Hon vill gärna bli springig, speciellt när det blir lite jobbigt.

Som belöning fick hon galoppera FORT en stund efter vägen bredvid hagarna. Gissa om ponnyn var nöjd! Ja, ryttaren också kan jag tala om. ;) Även mamman kände sig riktigt glad och lycklig. Det är så roligt att se dom tillsammans. Linnéa och Tara är verkligen sammansvetsade och man kan se hur mycket dom litar på varandra. Det känns så himla bra att vi kunnat behålla Tara. Hon är en väldigt speciell ponny och hon är älskad av hela familjen! <3

P & K/ Ponnymorsan

                                            
Bilden är från förra året. Det kommer bilder och ev. film från igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0