Roligt och tråkigt jobb

Varför är det så mycket roligare att jobba i stallet än inne? I stallet kan man ju påta på och fixa hur länge som helst utan att bli less. Att mocka är riktigt rogivande. Man kan ställa sig och putsa lite grejer, sopa stall och foderlada, kratta utanför stallet, rykta och pyssla med hästen, ja det finns egentligen inga gränser. Enda gångerna det känns lite jobbigt är väl om man är hungrig, fryser eller har ont om tid.

Men innejobbet!! Hur tråkigt som helst!! Städa: Blä! Sortera tvätt: Blä! Laga vardagsmat: Blä! Duka bort efter middan: Blä! Man blir ju less innan man hunnit börja! Bara tanken på vad som måste göras får en ju att tappa all energi!

Jag vet exakt vad jag ska göra när jag vinner 50 miljoner på Lotto! Jag ska skaffa fler hästar, eget stall, självklart ska jag sluta jobba och så ska jag göra mitt för att öka sysselsättningen här i landet genom att anställa en hemhjälp!

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0