Filmtips

Jag såg en jättebra film igår som jag bara måste tipsa om! Den heter Hotel Marigold och är en engelsk komedi. En riktig feel-good-film! Den handlar om några engelska män och kvinnor som på ålderns höst av olika anledningar bestämmer sig för att åka till Indien.

Den blandade humor och allvar på ett väldigt bra sätt. Man ser faktiskt sällan amerikanska filmer som lyckas lika bra med det. Kanske har britterna någon slags bitter humor som inte amerikanerna besitter. Eller kanske beror det på att skådespelarna i engelska filmer ser ut som vanligt folk och inte fotomodeller. Jag vet inte.

Jag kan i alla fall rekommendera den. Jag somnade med ett leende på läpparna igår kväll! :)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0