Björnen sover inte än!

Så var den där första dagen efter semestern gjord! Ett år till nästa gång! Nä, så ska man inte tänka, man blir bara deprimerad! ;) Fast allvarligt talat, så hemskt var det faktiskt inte. Jag har ju ett trevligt jobb och underbara arbetskompisar. Och när det kändes lite småjobbigt att väckaren ringde imorse så hörde jag samtidigt hur stallpersonalen i "vårt" stall anlände till sitt jobb. Då kändes det rätt okej att man inte börjar förrän nio på morgonen! Hehe! :D

Igår fick jag en helt underbar avslutning på semestern. På kvällen blev det nämligen stallhäng och gemensam ridning med bästaste dottern! :) Linnéa red Tara och jag red Avve. Först trimmade vi lite dressyr på ängen nedanför hagarna och sedan for vi ut en liten sväng i skogen som avslutning. Det var hur roligt som helst! Vi bara myste och kom inte in förrän vid tio på kvällen!

Idag fick jag tyvärr höra ryktas att man sett björn här i byn så det vette sjutton om jag vågar mig ut i skogen nånsin igen! Jag lider av en djupt rotad björnskräck och brukar hela tiden se mig om när jag är i skogen. Ibland sjunger jag en trudelutt eftersom jag inbillar mig att det ska skrämma bort eventuella björnar i närheten. (Det borde i alla fall skrämma dom för jag sjunger verkligen hellre än bra!)

Ikväll när jag skulle kvällsrasta hundarna gick jag bara just så pass utanför dörren så dom fick kissa. Man vet ju aldrig, det kan ju stå en björn på lur i syrenbuskarna! ;) Huga! Nä, det blir nog ingen bärplockning för mig i höst. På sin höjd kanske jag plockar in vinbär från buskarna på tomten!

P & K/ Ponnymorsan

                                                    
Bilden är från ifjol när vi var ute med ponnysarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0