Vilken natt!

Oj, oj, oj vilken natt vi har haft! Jag tror inte att någon i familjen sovit speciellt många timmar. Igår kväll när vi gick och la oss var maken oskadd. Vid frukostbordet satt han med handen i gips. Så här gick det till:

Märta, makens älskade lilla drever och jaktkamrat har fått ett specialuppdrag av polisen. Hon är sedan en tid tillbaka eftersökshund och kan kallas in vid viltolyckor för att spåra skadat vilt. Hon är ganska mallig över detta och försöker få oss att kalla henne Konstapel Märta... ;)

Vid ett-tiden inatt ringde telefonen och Märta med tillhörande husse blev utkallade att spåra upp ett trafikskadat rådjur. Det var första gången det var "the real deal" för henne så det var ju lite spännande. Inte helt lätt att somna om sedan dom åkt.

Till slut måste jag ändå ha slumrat till för plötsligt står maken vid min säng och säger: -Jag har skurit mig lite i handen. Kan du kolla om det behöver sys? Vid det här laget var jag ju klarvaken, och man behövde inte vara kirurg för att inse att ett besök på Akuten nog inte kan undvikas. Två djupa skåror i handen hade han lyckats åstadkomma. (Undrar hur rådjuret såg ut...)

Tjurskallig som han är körde maken iväg själv till Akuten. Till saken hör att Märta är VÄLDIGT fäst vid sin husse. Hon tror att världen går under om hon måste vara utan honom en stund. Så hon blev ju helt förtvivlad när han åkt. Det ylades, gnälldes och skälldes om vartannat. Hon måste ha väckt upp halva byn!

Hon fick till och med komma upp i sängen för att hon skulle lugna ner sig. (Jag kan ju tala om att enligt mig är det totalförbud på att ha hundar i sängarna!) Tyvärr hjälpte det bara en liten stund. Sedan fortsatte ylandet. Detta pågick fram till 6-tiden när den gipsade maken kom hem. Tydligen ville inte kirurgen sy eftersom såret ansågs vara för orent. Så nu är han ihoptejpad och gipsad för att det ska få läka.

Ja, så i stället för att ägna resten av påskledigheten till renovering så är han nu lätt handikappad. Undrar om han är berättigad till hemtjänst?...

P & K/ Ponnymorsan



När hon inte jagar eller är spårhund vill Märta helst mysa i sängen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0