Tävlingsdags!

Äntligen var då tävlingssäsongen igång! Både för Linnea/Avve och för klubben som anordnade första tävlingen för året i helgen. Och vilken helg det har varit! Över 90 ekipage från Sundsvall i söder till Gällivare i norr har gjort ca. 250 starter! Med andra ord ponnyer, ungar, föräldrar överallt! :)

Det har varit jättekul och jag tycker (även om jag är lite partisk) att det har flytit på bra. Det är så roligt när vi i klubben jobbar tillsammans för att fixa en bra tävling.

Tyvärr har det varit ovanligt många avfallningar. Jag har ingen statistik men det har verkligen varit SJUKT många som ramlat av! Jag har aldrig varit med om dess like på en hopptävling! Några gånger har det också sett riktigt otäckt ut, och jag hoppas verkligen att det gått bra för alla som blev tvungna att avbryta sin ritt på ett sätt dom inte hade tänkt...

För Linnéa och Avve har det i alla fall gått riktigt bra! Dom är så duktiga! Ni som vill läsa lite mer om ritterna kan få en rapport av ryttaren själv på http://vinterponnyer.blogg.se/

Måste bara får skryta lite över våra duktiga ponnyryttare i klubben. Det har varit hårt motstånd i alla klasser, men våra hemmaryttare rider snygga prydliga ritter och har tagit flera placeringar under helgen! Kul att se när många tyvärr bara rider på fart och ofta har mest tur när dom tar sig runt banan.

P & K/ Ponnymorsan



Visst är han snygg våran stjärna?!




En tredjeplats och en andraplats blev helgen facit! :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Superduktiga Linnea o jättefina Avve! Grattis till dom!

2012-04-02 @ 15:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0