Mutor funkar alltid!

Har precis kommit in efter att ha tågtränat Avve lite. Det gick superbra! Det finns ett ställe som är helt perfekt att stå på. Lagom nära järnvägen och vid en raksträcka så man ser tåget i god tid. Men dit gick det inte att gå idag p. g. a allt snöslask. (Inte för att vi är rädda för att bli geggiga om fötterna jag och Avve, men han sjönk ner till knäna!) Så i stället ställde vi oss vid "vår" bro över Bjurån. Det är inte helt optimalt, lite för långt ifrån och lite undanskymt från järnvägen så tåget kommer lite plötsligt och utan förvarning. Men det fick duga. Och då fick han ju samtidigt träna på att stå vid bron och titta på vattnet som OCKSÅ är läskigt enligt Avve! ;)

Som vanligt hade jag med mig muthinken och när tåget kom var han betydligt mer intresserad av det som fanns i hinken än av tåget. Han tittade upp en gång och sedan fortsatte han att försöka stoppa ner hela skallen i hinken! Duktiga Avve! :)

Men det är ju det jag alltid har sagt; Det är bra med hungriga hästar. Dom går att muta till det mesta! :)

P & K/ Ponnymorsan

         
                                                                      Snyggingen!!


Kommentarer
Postat av: Tove Söderström

Svar: Haha, det låter som hon! Hon hatar verkligen regn... ;)

2012-04-24 @ 15:30:50
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0