Jag <3 Avve!

När jag som bäst höll på att pyssla ute på tomten så ringde Linnéa (som var på ridhuset) och frågade om jag kunde tänka mig att rida Avve idag. Och då tog jag ju såklart chansen! :)

När jag hade mockat gick jag ut till foderladan och skulle fylla höpåsar. Döm om min förvåning när jag upptäcker att vi har slut hö! Som tur var så var världens snällaste make hemma så han fick hasta iväg och hämta mer hö hos min farbror.

Ridningen gick i alla fall bra. Linnéa ville inte att han skulle gå så hårt pass idag, så jag tränade mycket lydnad. På så sätt blev det ju inte så hård träning utan i stället fick han träna hjärnan lite.

Det blev mycket övergångar och halter. Tränade även lite ryggningar. Avve var riktigt fin! Han lyssnade jättebra på hjälperna och gjorde flera raka och fina ryggningar. I somras hade han svårt för att rygga och när han ryggade så blev det ofta snett och vingligt.

Fick även en liten pratstund med gulliga Hugo i stallet. Han är Chrille och Stinas (som har travhästarna) son. Han är fyra år och ska köra lopp som pappa när han blir stor! Supersöt! :)

Det har förresten flyttat in tre nya blivande stjärnor till stallet. Dom är två år och kom igår men verkar redan känna sig hemma. Det blir spännande imorgon bitti när vi ska släppa ut dom. Men enligt Stina ska dom vara snälla och väluppfostrade.

Ikväll blir det en tidigkväll. Kl. 7.30 imorgon ska Linnéa vara på ridhuset för stalljour och innan vi åker ska vi ju hinna göra stallet här hemma.

P & K/ Ponnymorsan


Linnéa och Avve på Carrekurs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0