Hej mitt vinterland!

Sitter hemma och tycker att livet är ganska trist just nu. Sedan igår har snön vräkt ner så när man nu tittar ut får man närmast julstämning. Vilket ju naturligtvis är mysigt i slutet av november-december MEN INTE I MITTEN AV APRIL!!!   :( Det hade ju börjat kännas som om våren faktiskt var på väg och så händer detta! Idag har jag vägrat gå ut. Jag har bara varit inne och plockat, tvättat och surat. I kväll ska jag på föräldramöte så då måste jag ju ut, men i övrigt får alla uteaktiviteter vara just nu.

Till råga på allt har vi snart årets första utetävling på SRK. Det känns ju lite avlägset att utebanan ska hinna tina OCH torka upp innan den 4/5. Men mirakel kan ju ske så det är bara att hålla tummarna. Med tanke på hur hårt tävlingssektionen och många andra sliter för att arrangera bra tävlingar så vore det ju jättetråkigt om man skulle bli tvungen att ställa in.

Men imorgon blir det nya tag och en mycket bättre dag, oavsett väder. Då ska jag både rida Avve och hoppa med min gamla ridgrupp Torsdagstanterna! :) Det ser jag verkligen fram emot! Jag känner att det har blivit lite negativa inlägg nu ett tag, men efter ridningen imorgon kommer jag att vara som en ny människa och då blir det ett glatt inlägg som får snön att tina! ;)

P & K/ Ponnymorsan

       

                                         Denna bild tog jag på tomten för ca. 3 veckor sedan


       

                                                   Utsikten från sovrummet idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0