Felix

Det blev ju två ridpass idag. Först tog jag hand om den långbente snyggingen här hemma. Underlaget just nu är ju allt annat än kul. Men vi trimmade en stund runt hagarna i alla fall.

När jag red fram gjorde jag mycket skänkelvikningar i både skritt, trav och galopp. När jag började skritta var han lite lat och svarade inte alls fram för skänkeln. Är det något som irriterar mig när jag rider så är det när inte hästen svarar framåt! Så jag fick vara lite övertydlig med vad jag ville några gånger, sedan blev det bättre. :)
I övrigt så blev mycket galopparbete och övergångar. Vi tränade mycket på att han skulle galoppera riktigt kort galopp. Tidigare hade han svårt för det. Men jag måste säga att Linnéa gjort ett bra jobb med honom! Han var jätteduktig! Och inte en enda gång tjurade han och ville vända! ♥

Sedan blev det snabb städning hemma. Det går fort när hela familjen hjälps åt! Efter middagen drog jag och Linnéa iväg till ridhuset. Linnéa red lektionshäst på hoppträningen eftersom hästtransporten är på service.
På lektionen med Torsdagstanterna red jag en fux som heter Felix. Han kan vara lite lat, men när man väl får igång honom är han riktigt fin. Vi hoppade en liten bana med dels lite halvknepiga svängar, dels kort och lång anridning. Det var jätteroligt och Felix var riktigt duktig! :)

Medan vi red och sedan under det obligatoriska fikat fick vi rapporter från hockeyn. Tyvärr förlorade AIK och därmed blev det SM-silver i år igen. Silver är ju jättebra och dom har verkligen kämpat stenhårt, men dom hade ju varit värda ett guld i år!

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och sova som en stock och drömma att jag vinner en massa pengar så att jag kan börja rida med TT igen och vi kan köpa fler hästar! Och när vi bygger ett nytt stall till våra hästar så passar vi på att bygga en musikstudio till lillebror där han får ösa på med trummorna! ;)

Godnatt/ Ponnymorsan







Fina Felix!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack!<3

2012-04-20 @ 15:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0