Bara vanligt vatten

De senaste dagarna har det verkligen hänt saker här på gården! Snön tinar så snabbt så man ser det nästan med blotta ögat! Det är så underbart! Det enda negativa är väl att det är så otroligt blött och geggigt överallt.

Varje år bildas det sjöar vid våra stora hagar, men i år tror jag faktiskt att dom är större än någonsin! Och varje år flyttar det in ett stort gäng med sjöfåglar! Vi har massor med gräsänder och ibland gäss och svanar. Några tranor brukar visa sig och nu har även storspoven börjat komma.

Imorse när jag hade skjutsat Linnéa till ridhuset gick jag en sväng och tog lite bilder. Önskar verkligen att jag hade en lite bättre kamera, men man ser väl i alla fall ungefär hur blött vi har det... ;)

I eftermiddag blev det återigen tågträning för Avve. Han börjar vara riktigt duktig. Nu är det nästan läskigare med allt vatten som rinner under bron! :) Men när han fått stå och titta en stund och man har förklarat (för hundrade gången) att det bara är vanligt vatten så går det bra!

P & K/ Ponnymorsan

                          
                                                           Mina fina krokusar börjar snart blomma ut.

       
                                                      Tara, Avve och nykomlingarna myser i vårsolen! :)

       
                                                            Travisarna har installerat pool!

       

       
                                                                   Vår egen ankdamm

                        
                                                Stallchefen Junior går morgonrundan för att kolla att allt är ok! :)

       
                                      Linnéa och Avve på den läskiga bron vid det läskiga vattnet. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0